1. Hvem er målgruppen?
Vores målgruppe er
børn og unge i fritidsordninger og klubber, dvs. børn/unge i 8-12 års alderen, samt personalet i disse institutioner.
2. Er kommunikation
løsningen?
Kommunikation mellem for eksempel producent og målgruppe
bevirker, at produktet bliver modelleret og formet, så det rammer den pågældende
målgruppe bedst muligt. Vi tænker at denne kommunikation kommer til at ske gennem spørgeskemaer ift. evaluering.
3. Hvad er budskabet?
Budskabet er, at vi som fremtidige pædagoger mener, at børn og unge i
dag bruger en meget stor procentdel af deres tid på digitale medier, og vi kommer derfor med tiltag
til at kombinere digitale spil med finmotorisk udfoldelse og fysiske aktiviteter.
4. Hvad er mediet?
Mediet er håndgribelige fysiske aktiviteter som
foregår uden nogen form for digital fiktion.
5. Hvilken effekt
skal produktet have hos målgruppen?
Produktet skal have den effekt, at målgruppen får lyst til
og mulighed for at tage elementer fra det digitale spil og udføre dem fysisk alene eller sammen med andre.
6. Hvad er formålet
med effekten hos målgruppen?
Formålet med effekten er, at de løsriver sig mere fra den
digitale verden og sætter pris på de tillærte elementer f.eks. nye fysiske udfoldelser under de digitale spils temaer.
7. Hvem er afsender?
Vi som producenter er afsenderne.
Kilde: "29 spørgsmål - en moderne retorik til planlægning af kommunikation" af Jan Krag Jacobsen
Ingen kommentarer:
Send en kommentar