Skemaet viser et gennemsnitligt forbrug af medier indenfor de af gruppens tre deltagende medlemmer i dagens undervisning. Hvad der ikke ses af skemaet, vil kort blive nævnt herunder.
Vi vurderer, at vi nogenlunde har samme forbrug mht. hvor meget tid, vi bruger på medier. Vi ligger alle tre i samme aldersgruppe (22, 24 og 25), og det kan dermed være med til at forklare, hvorfor vores forbrug ikke er så forskelligt, hvis man skal lægge sig op af dagens tekst af Anna Katrine Skall Sørensen.
Men vi har dog en forskellig fordeling indenfor medierne. Vores mandlige medlem har størst medieforbrug indenfor digitale spil, mens de to kvindelige medlemmer bruger meget tid med facebook (og facebook-chatten) og dels på Pinterest.
Medier som Twitter, Snapchat og Instagram bliver brugt i meget lille grad og for nogle gruppemedlemmers vedkommende slet ikke.
Medier
|
Som modtager
|
Som producent
|
Interaktion
|
Facebook
|
Alle dagens vågne timer
|
10 min
|
1 - 5 timer
|
Instagram
|
10 - 20 min
|
10 min
|
0 - 5 min
|
Skype
|
20 min - 4 timer
|
||
Twitter
|
0 - 5 min
|
0 - 10 min
|
0 - 5 min
|
Telefon (sms og opkald)
|
30 min - 1 time
|
20 - 30 min
|
30 min - 1 time
|
Snapchat
|
10 min
|
0 - 5 min
|
10 min
|
Pinterest
|
0 - 3 timer
|
0 - 20 min
|
0 - 5 min
|
Mail
|
10 - 20 min
|
0 - 10 min
|
|
Youtube
|
0 - 30 min
|
0 - 5 min
|
|
Nyhedsmedier
|
0 min - 1 time
|
||
Spilplatformer (Steam, Origin
|
0 min – 6 timer
|
||
Diverse hjemmesider (9gag.com, webcomics, etc.)
|
0 min – 1 time
|
Skal skemaet kædes sammen med Jeres produkt - siden I har valgt at lægge jeres medievaner skema ind på bloggen :) ?
SvarSletVi har ikke som sådan kædet vores egne medievaner sammen med vores pædagogiske produkt, da vores målgruppe er en hel anden og derfor højest sandsynligvis har et helt andet medieforbrug.
SletSpændende læsning!
SvarSletI kan måske komme med et par antydninger af, hvor de største forskelle mellem jer og målgruppen formentlig kommer til at være