I forbindelse med det foregår læring gennem: mening, praksis og fællesskab (se model nederst)
I læring som mening lærer brugerne via erfaring.
I læring som praksis lærer brugerne at handle i forhold til de øvrige deltagere.
I læring som fællesskab vil vi tilstræbe, at brugerne igennem den analoge udgave af spillene, lærer at deltage sammen med de øvrige brugere.
Så i bund og grund kan man sige, at deltagerne lærer at deltage i fællesskab via erfaring og ved at handle i forhold til de øvrige deltagere.
Et eksempel på situeret læring:
Hvis produktet er en leg, lærer barnet efter at have leget legen at omdanne det digital leg til fysisk leg. Efterfølgende kommer der en ny situation, hvor barnet sidder og spiller det digitale spil og finder ud af, at der er en forbindelse og sammensætning mellem det fysiske og det digitale.
Barnet får en ny forståelse af det der er bag skærmen ved at prøve det fysisk på egen krop og finder ud af, at ting ikke blot er spil eller film, men er noget barnet selv kan udføre - eller i virkeligheden måske ikke kan udføre, og derfor får barnet en bredere forståelse af fiktion og virkelighed.
Barnets realitetssans udvikles dermed også, da det forstår sine muligheder og begrænsninger efter at have forsøgt at virkeliggøre det digitale.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar